Субота, 19.09.2020, 22:02
Вітаю Вас Гість | Реєстрація | Вхід

Сайт школи №2 м.Кузнецовська

Меню сайту
Вхід на сайт
Календар
«  Грудень 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
Пошук
...
Національна дитяча гаряча лінія
...
Національна гаряча лінія
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Блог

Головна » 2014 » Грудень » 18 » Адаптація п'ятикласників до нових умов навчання
16:11
Адаптація п'ятикласників до нових умов навчання

РЕКОМЕНДАЦІЇ ПСИХОЛОГА ПРИ РОБОТІ З  5-МИ КЛАСАМИ

 

Учням:

  • Опановувати базові  шкільні навички і вміння;
  • Розвивати мотиваційну сферу, формувати свої інтереси, наслідуючи старших людей;
  • Розвивати навички співпраці з однолітками, правильно і рівнобічно порівнювати свої результати з успіхами інших.
  • Правильно ставитись до успіхів та невдач, розвивати впевненість в собі;
  • Формувати уявлення про себе як про людину з великим потенціалом;

 

Класним керівникам:

  • Шукати підходи до дитини через психолого-педагогічні знання про її розвиток;
  • Будувати взаємини «вчитель-учень» на умовах безпеки, відкритості, довіри, психологічної свободи;
  • Ефективно використовувати активні форми впливу через уроки комунікативного спрямування та позашкільні міроприємства;
  • Створювати ситуації успіху в процесі вирішення проблемних ситуацій.

 

Батькам:

  • Виявляти чуйність та люб’язність, щоб уникнути дратівливості, вразливості;
  • Щохвилини задовольняти домінуючу потребу віку – пізнавальну;
  • Усвідомити дорослішання дитини  і змінити своє ставлення до нього;
  • Формувати адекватну самооцінку;

·         Не дорікайте, не повчайте та не соромте дитину при однолітках.

 

 Вчителям – предметникам:

1. Враховуйте труднощі адаптаційного періоду, вікові особливості п'ятикласників при виборі термінології, доборі методичних прийомів.

2.  Не перевантажуйте учнів надмір­ними за обсягом домашніми завданнями, дозуйте їх з урахуванням рівня підготовки учня, гігієнічних вимог віку.

3. Стежте за темпом уроку — висо­кий темп заважає багатьом дітям засвоювати матеріал.

4.   Налагоджуйте емоційний контакт з класом.            

5. На засіданнях методичних об'єд­нань, класних та шкільних нара­дах відпрацюйте єдині вимоги до  учнів (дотримуйтесь єдиного орфо­графічного режиму, критеріїв оці­нювання).

6.  Продовжуйте розвиток та форму­вання ключових компетентностей дітей.

7.  Налагоджуйте емоційний контакт з батьками школярів.

8. Ніколи не використовуйте оцін­ку як засіб покарання учня. Оцін­ка досягнень повинна орієнтуватися на успіх, сприяти мотивації навчання, а не її зниженню.

9. Фіксуйте позитивну динаміку в розвитку кожного учня (не порів­нюйте Катерину і Миколу, а порів­нюйте Миколу сьогодні і вчора).

10. Розвивайте навички самоконтролю, вміння оцінювати свою ро­боту й роботу класу. Не бійтеся визнавати свої помилки. Постій­но аналізуйте «плюси» і «мінуси» у своїй роботі.

11. Використовуйте різні методики в групах, парах, індивідуально.

12. Не утворюйте психотравмуючих ситуацій при виставленні оцінок за контрольні роботи, семестрові тощо. Виставляйте оцінки не фор­мально, а з урахуванням особис­тісних досягнень кожного учня.

 

Рекомендації  батькам з успішної адаптації п'ятикласників до нових умов навчання

 Будь - які перехідні періоди життя і діяльності дітей висувають специфічні проблеми, що пов’язані зі зміною в організації навчальної діяльності у середніх класах. Умови, які змінилися, пред’являють більш високі вимоги до інтелектуального і особистісного розвитку, до ступеня сформованості у дітей певних учбових знань, дій, навичок. Процес звикання до шкільних вимог і порядків, нового для п’ятикласників оточення, нових умов життя розуміється як адаптація. Адже дитина в школі адаптується не тільки до своєї соціальної ролі, але перш за все до особливостей засвоєння знань у нових умовах.

1. Якщо Вас щось турбує в поведінці дитини, якомога швидше зустріньтеся і обговоріть це із класним керівником, шкільним психологом.

2. Якщо в родині відбулися події, що вплинули на психологічний стан дитини, повідомте про це класного керівника. Саме зміни в сімейному житті часто пояснюють раптові зміни в поведінці дітей.

3. Цікавтеся шкільними справами, обговорюйте складні ситуації, разом шукайте вихід із конфліктів.

4. Допоможіть дитині вивчити імена нових учителів, запропонуйте описати їх, виділити якісь особливі риси.

5. Порадьте дитині в складних ситуаціях звертатися за порадою до класного керівника, шкільного психолога.

6. Не слід відразу ослабляти контроль за навчальною діяльністю, якщо в період навчання в початковій школі вона звикла до контролю з вашого боку. Привчайте дитину до самостійності поступово: вона має сама збирати портфель, телефонувати однокласникам і питати про уроки тощо.

7. Основними помічниками у складних ситуаціях є терпіння, увага, розуміння.

8. Головне новоутворення підліткового вікового періоду – відкриття своєї індивідуальності, свого «Я». Підвищується інтерес до свого тіла, зовнішності.

9. Зростає дух незалежності, який впливає на стосунки підлітка в родині, школі.

10. У дітей настає криза, пов’язана з бажанням здобути самостійність, звільнитися від батьківської опіки, з’являється страх перед невідомим дорослим життям.

11. Бажання звільнитися від зовнішнього контролю поєднується зі зростанням самоконтролю й початком свідомого самовиховання.

12. Внутрішній світ дитини ще нестабільний, тому батькам не слід залишати своїх дітей без нагляду. Підліток дуже вразливий і легко піддається впливам як позитивним, так і негативним.

13. Розширюється коло спілкування, з’являються нові авторитети.

14. Недоліки й суперечності в поведінці близьких і старших сприймаються гостро й хворобливо.

15. У батьках підлітки хочуть бачити друзів і порадників, а не диктаторів.

Переглядів: 499 | Додав: PilariS | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: